lørdag den 16. juni 2012

#D.I.Y.

Mit næste indlæg kommer til at handle om denne weekend (når den er gået), der er nemlig sket lidt af hvert af spændende ting! Men det må i vente lidt med endnu, jeg har en masse skønne billeder til jer allerede, men jeg har ikke lige fundet tid til at smide det hele over på computeren osv., men jeg arbejder på det. Jeg vil lige smide dette lækre "do it yourself" indlæg ind, der handler om drikkevarer! Jeg er blevet helt besat af netop denne, og jeg tænkte, at jeg ville dele den med jer...

Man tager sådan set bare en ordentlig kande/karaffel og fylder den med koldt vand, tager ½ limefrugt (små grønne citrusfrugter, kan købes i ethvert supermarked), skærer den over i to eller fire "både", smider dem ned i kanden eller hvad end man nu bruger og vupti så har man en super lækker og frisk smag i vandet :-) Man kan også smide et par isterninger ned i, for at holde det køligt til en aften med gæster eller whatever, men jeg smækker den for det meste bare i køleskabet, og går og hælder glas op fra den pænt mange gange dagligt. Det er et super godt trick! Hvis kanden er tom for vand, fylder du bare noget mere i, limefrugterne kan i hvert fald godt bruges dagen og aftenen ud, der er nemlig masser af smag i dem. Udover at smage fantastisk, har det selvfølgelig en masse gavnlige effekter (win/win!!):

- Da det er en citrusfrugt, er den naturligt fyldt med masser af vitamin C.
- Saften er super god for din hud; den holder din hud sund, frisk og skinnende, beskytter mod infektioner og reducerer faktisk også kropslugt (sved osv.)
- Det er super godt for fordøjelsen, da syrerne stimulerer systemet og øger udskillelsen af mavesyren.
- Det er super godt for din forbrænding, da det holder dig opfrisket og klar.
- Det er bare sundt og godt mod alverdens ting!



Du kan som alternativ også bare smide en enkelt "båd" limefrugt i selve glasset (se billede to), men jeg synes, at en kande/karaffel er mere praktisk, da jeg drikker ret meget af det. Begge billeder har jeg snuppet fra Google, da jeg ikke lige har fået taget billeder af det selv, men synes disse er super gode. Drik løs!




Xxx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar